יאכטות קשרים וביזנס: הכירו את מועדון העסקים של עולם השייט

שייט הוא תחביב חברתי, של אנשים שמצד אחד אוהבים ליהנות מהחיים, אולם בנוסף, רוצים ליהנות מהם יחד עם עוד אנשים, ואם אפשר לצרף לחגיגה גם קצת דייג או אלכוהול, מה טוב. 

OK.LIFE פורסם: 14.08.2018

באופן טבעי, הים מחבר בין אנשי עסקים חובבי שייט. “לאורך השנים פגשתי אנשים מעניינים בהפלגות וגיליתי שהקשרים שנרקמים בלב ים מועילים גם לפן המקצועי של חיי,פעמים רבות אני יוצא לשייט עם סימני שאלה לגבי פרויקט מסוים, והשקט של הים כמו גם התייעצות עם חבריי לשייט עוזרים לי לסדר את המחשבות”, אומר דורון ספיר, מנכ”ל מגדל וחבר מועדון ותיק. ” לאורך השנים פגשתי אנשים מעניינים בהפלגות וגילית שהקשרים שנרקמים בלב ים מועילים גם לפן המקצועי של חיי”.

לפני מספר שנים יצאו חברים להפלגה על יאכטה מול חופי הרצליה. להפלגה הצטרפו באופן חד פעמי חבורת אוהבי שייט נוספת. את ההפלגה הזו, חלקם לא ישכחו. בצד אחד של הסיפור נסגרה עסקה גדולה להקמת קבוצת רכישה של בניין. בצד השני של הסיפון, שיחה מקרית הובילה למינוי בכיר של אחד החברים לתפקיד נחשק במשק.

 

שייט הוא תחביב חברתי, של אנשים שמצד אחד אוהבים ליהנות מהחיים, אולם בנוסף, רוצים ליהנות מהם יחד עם עוד אנשים, ואם אפשר לצרף לחגיגה גם קצת דייג או אלכוהול, מה טוב. כתחביב המצריך אופי מנהיגותי, חזק ויכולת התמודדות עם אתגרים, מגיעים שייטים רבים מהעולם העסקי – כעצמאיים ובעלי חברות פרטיות או כשכירים בכירים במשק, אשר נהנים מהפלגה עם בעלי רקע עסקי דומה.

 

מועדון ליצירת קשרים

 

מסיבה זו הוקם מועדון העסקים Sea –  Business  מועדון ליצירת קשרים עסקיים בו חברים מאות אנשי עסקים שבשעות הפנאי שלהם נוהגים להפליג, לעיתים ביחד.

 

“ההפלגה המשותפת והתנאים הייחודיים של הים, מביאים לחיבור מיידי וקשרים חברתיים ועסקיים בין המפליגים, אומר ניר לוטן, יו”ר מועדון העסקים Sea –  Business . “בחלק מהמקרים, אנו מבחינים בין חברים שעשוי להיות להם מכנה משותף ומנסים לקשר ביניהם, ובמקרים אחרים, הקשר נוצר ללא תיווך שלנו.

 

מה מביא אנשי עסקים לאהבה לשייט? מדובר בתחביב שמאפיין אנשים חזקים, יצירתיים וחדי מחשבה. בשייט יש שילוב בין רוגע ושקט, לבין הצורך להיות מרוכז ולדעת לפתור בעיות, מה שמאתגר אנשי עסקים רבים. השילוב בין המאפיינים האלו, לבין הים, אוכל טוב ואלכוהול, מזמן בילוי מהנה ושילוב מוצלח בין עולם העסקים ל”זמן הפנאי”.


שיתופי פעולה שנסגרים בים

 

ניר קפלושניק, מנהל מרכז החדשות של WPP בישראל, יזם והייטקיסט, סקיפר ושייט ותיק, מסכים ומוסיף כי  “ההפלגות של המועדון העסקי מחברות בין אנשי עסקים מעולמות תוכן שונים. השקט של הים והמפגש עם בעלי תפקידים שונים, משלב בין רגיעה מחיי היומיום לבין יכולת יצירת הזדמנויות עסקיות”.

 

ניר לביאון, שייט, יזם ואיש הייטק מעיד על היתרונות של החברות במועדון, ואומר כי “השתייכות למועדון היאכטות בהחלט פתחה בפניי אפשרויות רבות ליצירת קשרים וחיבורים רלוונטיים. מעבר לקשרים הבינאישיים שנוצרו במהלך ההפלגות, נסגרו מספר שיתופי פעולה”.

 

גם אורית זיו – אקרמן, מנכ”לית משותפת בחברת ההשמה דואט העוסקת באיוש לתפקידים בכירים, מתפקדת בזמנה החופשי כסקיפרית ושייטת, ומוצאת בכך יתרונות רבים לעיסוקה. “נוכחתי לדעת כי אנשים מקיפים את סביבתם בדברים היקרים לליבם. לא פעם כאשר אני מוזמנת לפגישת תדרוך אצל בעל החברה אני מבחינה ב”סימנים” המוכרים של אנשי הים – תצלומים משפחתיים מהשייט, תמונות של הים, לפעמים גם גביעים ותעודת סקיפר. באופן טבעי נושא השיחה הראשון שעולה הוא הים, הסירות, הפלוטילות והתחביב המשותף, ומכאן הדרך לפגישה מוצלחת ומעניינת מובטחת וסלולה”, היא מסכמת.

 

אילו הפלגות מתקיימות במועדון?

 

הפלגות מועדון העסקים נערכות אחת לחודש במועדון היאכטות. חברי המועדון קובעים בעצמם את נושאי ההפלגה (נדל”ן, שוק ההון, הייטק, פרזנטציות למשקיעים ועוד). הנושאים מפורסמים בלוח ההפלגות של המועדון והחברים יכולים להירשם אליהן.

 

כך למשל ב-2018 יקיים מועדון העסקים הפלגות בנושא קבוצות רכישת נדל”ן, השקעות אנג’לים בהייטק – הזדמנויות השקעה, שוק ההון – אלטרנטיבות השקעה בשוק עם ריבית נמוכה ומפגש היכרות עם עו”ד מסחריים.

Follow by Email
Facebook