לעוף על הסבל: כך התמכרתי לקרוספיט

אחרי שנים שבהן סיפרה לעצמה שהיא הולכת לחדר כושר, ליאת אבני הסקפטית מצאה את עצמה בסדנת יסודות בקרוספיט, שיטת אימונים אינטנסיבית – כל כך אינטנסיבית שבזמן מנוחה רצים בה. איכשהו היא הפכה למכורה לדבר כמעט ברגע ומנסה להסביר למה

OK.LIFE פורסם: 15.02.2017

שנים שילמתי מס, “מס שמנים” לחדרי כושר מתחלפים. מכירים? “מס שמנים” הוא המחיר החודשי שמשלם כל אחד לחדר הכושר אליו נרשם, ושאותו ראה מבפנים משהו כמו פעמיים: ביום בו הוא נרשם וביום בו ביטל את המינוי. למעשה, אתם ממשיכים לשלם את המחיר החודשי כדי שתוכלו להגיד שאתם רשומים לחדר כושר.

באותה תקופה “קרוספיט” היה בעיקר עוד באז וורד ששמעתי מדי פעם, כדי להבין קצת יותר מה זו המילה הזו, נכנסתי ליו טיוב והקלדתי “crossfit”. הסרטונים שמצאתי נראו לי אז כמו לא פחות מאשר סרטוני אימה קצרים. אבל היצר ההרפתקני שלי לא הניח לי והמשכתי את החיפוש בגוגל, ולשמחתי אפילו מצאתי מכון (אז קראתי לזה מכון) קרוספיט בפתח תקווה.

בירור טלפוני קצר הוביל לכך שהוזמנתי ל”סדנת יסודות” ולמרות שסדנת היסודות האחרונה שעשיתי הייתה בסטטיסטיקה א’, החלטתי להגיע.



“אחרי שתתחילי, לא תוכלי להפסיק”

את הסדנה העבירו שני טיפוסים שהיו חטובים כמו שום דבר שראיתי קודם לכן. במשך שעה טרחו צמד החתיכים ולימדו את באי סדנת היסודות מיני מושגים ותרגילים שעד אז ראיתי רק בסרטי פעולה.

בתום הסדנה ניגשתי אל אחד החטובים ושאלתי, ‘תגיד, כמה פעמים בשבוע צריך לעשות את הדבר הזה?’ והחטוב השיב: ‘תתחילי משלוש פעמים בשבוע, אחר כך לא תצליחי להפסיק גם אם תרצי’.

למודת ניסיון ואכזבות מחדרי כושר, יצאתי מסופקת (כלומר, מלאה בספקות), שדווקא הקרוספיט יהיה שונה מחוויית חדרי הכושר שחוויתי עד כה.

כמה ימים לאחר מכן התייצבתי ב”בוקס” (מתחם האימונים בז’רגון הקרוספיטי) לאימון ראשון. ברגע שאמרו לי שהאימון יתבצע יחד עם מתאמנים נוספים ואני לא הולכת להתעלף על הרצפה לבד, כבר התחברתי לקונספט.
.
על לוח האימון היו רשומים כל מיני תרגילים ומושגים שהצלחתי לקרוא, אבל לא הצלחתי להבין, ולאחר הסבר של המאמן, התחלתי את דרכי בקרוספיט.

“קרוספיט? זה לא איפה שהופכים צמיגי משאית ומרימים 300 קילו לחימום?”, שואלים אותי שוב (ושוב). ובכן, לא.

לעומת האימונים “המסורתיים” שכולנו מכירים, קרוספיט היא שיטת אימונים פונקציונאליים ששמה דגש על לא פחות מעשרה אלמנטים: סיבולת לב-ריאה, סיבולת שריר, כוח, כוח מתפרץ, גמישות, זריזות, מהירות, קואורדינציה, שיווי משקל ודיוק. המטרה באימונים אלו היא למעשה לבנות כושר “רוחבי” ולהתמחות לא רק בסוג אחד של כושר גופני, אלא לטעום מכל העולמות ולהתמקצע בכל המרכיבים.

במהלך האימונים, נעשה שימוש באלמנטים שונים כמו מוטות עם משקל, משקולות קטלבלס, רצועות, משקולות ועוד. מאפיין נוסף שהוא גם ייחודי לאימוני הקרוספיט, הוא המאפיין הקהילתי-חברתי של האימונים, אלה מתקיימים תמיד במתכונת קבוצתית ובשעות מוגדרות מראש כך שאתם אף פעם לא לבד.

ובחזרה לאימון הראשון. סיימתי אותו עם דפיקות לב מוגברות ותחושה מוזרה שלא הכרתי בעבר, תחושה שאני לא יכולה לחכות כבר לאימון הבא. תקראו לזה מזוכיזם, תקראו לזה טירוף, אני קוראת לזה “וואו, תביאו לי עוד מהדבר הזה”.


לרוץ בזמן מנוחה

באימון הקרוספיט השני שלי נחשפתי לראשונה למושג “לרוץ בזמן שנחים” העדפתי להישמר בנפשי ולא לשאול מה זה אומר ,בתקווה שאבין לבד איך אפשר לרוץ בזמן שנחים?

מתברר, שכשמבצעים 100 סקווטים, 90 שכיבות סמיכה, 80 כפיפות בטן ו-70 קפיצות על ארגז, הריצה שאחרי היא המנוחה היחידה שתהיה באימון.

כפי שאתם יכולים להבין, אפילו אחרי האימון המאתגר הזה לא הסתיימה דרכי במחוזות הקרוספיט, להפך. הרומן הזה שלי התחיל לפני כמעט שלוש שנים ואני עדיין מאוהבת. איך זה יכול להיות? הדרך הכי מוצלחת להתנסות בעצמכם. איך אומרים? אהבה זה כואב.

Follow by Email
Facebook