אולי הפעם: כל הדרכים להתמיד באימוני ריצה

כמה פעמים החלטתם להיכנס לכושר ברעש גדול ואחרי כמה אימונים מפרכים נטשתם בדממה? בדיוק. התמדה, בכל תחום, אינה פשוטה בכלל ועל אחת כמה וכמה כשהיא כרוכה בלצאת מהבית. אז איך בכל זאת מצליחים הרצים לשמר שגרת אימונים? לא תאמינו כמה טיפים מחכים לכם ממש פה בפנים

אלינה גרינשפון פורסם: 09.02.2017

הן מביטות בכם במבט מאוכזב. אתם מנסים לחמוק מתחושת האשם, להתרחק, אך נראה שהן מוצאות אתכם איפה שלא תלכו. “מה קרה לנו”, הן לוחשות לעברכם, “הרי רק לפני שבוע הבטחת שנהיה יחד לנצח”. “זה לא אתן”, אתם עונים לנעלי הספורט הנטושות, “זה אני”, כל זה בזמן שכבר התיישבתם לתחזק את הרומן החדש שלכם – זה עם שלט הטלוויזיה.

מדובר בסיפור הכי ישן בספר. אחרי חודשים של שכנוע עצמי, החלטתם להתחיל לרוץ. חדורי מוטיבציה, קשרתם את השרוכים של נעלי הספורט (בהנחה שהיו לכם כאלה מראש, ולא קניתם אותם ממש הרגע) והתחלתם לרוץ. וכך רצתם ורצתם, במשך שבועיים שלמים, עד שיום אחד – לא היה חשק. ואז גם ביום השני. ובלי ששמתם לב עבר חודש. חודש שלם העצלות זורמת לכם בעורקים, ואיכשהו צריך להתחיל את תהליך השכנוע העצמי מחדש.

אז מה פה הסוד? איך זה שבזמן שאתם נטשתם את האימונים ברגע, אותם רצים עממיים, אלה שרק מגבירים בכם את רגשות האשם, משכנעים עצמם לקום בכל בוקר מחדש ולעלות על המסלול?

לפני הכל: הקשיבו לגוף

כדי לנסות ולהסביר, כדאי להתחיל מהעובדה שריצה היא ענף שמתאים כמעט לכל אחד – אין צורך בהשקעה כספית מיוחדת או בתכנון מוקדם. פשוט נועל נעלי ספורט ולצאת לרוץ בכל מקום. כך, מי שרוצה לשפר את הכושר הגופני או לרדת במשקל, יכול לבחור בקלות בענף הזה.

בנוסף, זוהי פעילות טבעית ובריאה. כדי להתמיד ולא להיפצע, חשוב להקשיב לגופכם. אם לא רצתם אף פעם, אם אתם בעלי עודף משקל גבוה, בגיל הזהב או שאתם בעלי נטייה להיפצע במפרקים, עליכם לנהוג במשנה זהירות – מינון נכון של אימונים ועלייה הדרגתית בעצימות ובמרחקי הריצה. ככלל, זוהי עצה טובה לכולם שגם רצים מקצועיים מקפידים עליה.

עצה חשובה נוספת היא למצוא את קצב הריצה המתאים לכם. רצים מתחילים רבים רצים מהר מדי, מוקדם מדי, מה שעלול לגרום לכם להרגיש לא טוב ולשחוק אתכם מיד בהתחלה. רוצו בקצב נינוח שמתאים לכם, ועם הזמן תלמדו להקשיב לגוף ותצליחו לרוץ מהר יותר בצורה אוטומטית.

                                                                      ספוילר: אף אחד לא רץ ככה

לא רץ בקלות


לא פחות חשוב להבין שתמיד יהיו אימונים גרועים ואפילו תקופות שלמות של אימונים גרועים. אנחנו שונים ומשתנים בכל יום ובכל רגע. ייתכן מאוד, שאחרי תקופות של שבירת שיא אחר שיא, של מוטיבציית על וכושר גופני מחודד, יגיעו ימים של עייפות, תוצאות בינוניות ומטה ומצב רוח ירוד. אם תדעו שזה טבעי וחלק מתהליך ההתפתחות שלכם, יהיה יותר קל להתגבר ולא להרגיש מתוסכלים.

בתקופה כזאת – אל תחשבו על הסוף, אלא תשתדלו לחיות את התהליך. חיזרו למקורות, עיבדו בעדינות, תחיו כל אימון ואימון כשלב בדרך. חזרה למקורות תסייע לכם לשנות הרגלים, לרוץ בקצב עדין שמתאים לכם – לתת לגוף לתקן את עצמו. אם רשמתם התקדמות, אם שעברתם שיאים והצלחתם בעבר, אין מניעה שתצליחו בכך שוב.

ואחרי כל זה, מה יותר יעיל מאשר לפנות למקור? שאלתי רצים ורצות מנוסים מה גורם להם לצאת לאימון גם כשממש לא מתחשק להם, אז קבלו כמה טיפים מאנשים שיודעים:

• הורידו ספרים לאפליקציה בנייד והאזינו להם תוך כדי ריצה. כך, כדי להתקדם בספר, תיאלצו לצאת לרוץ.

• ריכשו בגדי ריצה שמרגש ללבוש. אם אי אפשר לגייס כוחות מבפנים – אפשר לגייס אותם מבחוץ.

• הירשמו למרוץ. הידיעה שיש יעד נכסף תסייע לכם לא לפספס אימונים.

• מיצאו שותף או שותפה טובים לאימון (שמתאימים לכם ברמה) או הירשמו לקבוצת ריצה.

• מוזיקה שאתם אוהבים יכולה להגביר את ההנאה מהריצה פי כמה וכמה.

• גייסו את עזרתם של חברים ומשפחה. ספרו להם שהתחלתם לרוץ, ובקשו שיעודדו אתכם כשצריך. ספרו להם על היעדים שהצבתם – זה יוצר מחויבות.

• תעדו את ההתקדמות שלכם בכתב, באפליקציה, בצילומים או כולם יחד. התזכורת התמידית לכך שנעשיתם יותר טובים תסייע לכם להמשיך.

• הקפידו לרשום למה אתם רצים. למשל: כדי להיראות טוב יותר, כדי להגיע בכושר לפנסיה, כדי להתנתק מהעולם, כדי לצאת מתחושה של ייאוש, בשביל “הרגע שאחרי” (שחרור סרוטונין, הישגיות), בשביל לפרוק עצבים.

• הציבו יעדי ביניים קרובים יותר מהיעד הסופי.

• החליפו מדי פעם סביבות ריצה.

בקיצור:

• ההתמדה היא החלק הקשה ביותר בפעילות גופנית.
• אל תרביצו מהירות על ההתחלה, זה סתם שוחק ומעייף.
• בני אדם – ובייחוד נשים – חווים שינויים פיזיים שונים בגוף, מה שפעמים רבות משפיע על איכות הריצה, כך שאין טעם להישבר מזה.
• נסו להיזכר בחוויות חיוביות שעברתם במהלך הריצה ולאחריה.
• עוד מקבץ טיפים מוצלח פה למעלה. 

ארוך ומשגע: מצטרפים לשיגעון המרתון

בזמן שרובנו עושים ספורט בעיקר כי אמרו לנו שזה בריא, או כדי להוריד כמה קילוגרמים, מסה ענקית של אנשים יוצאת כמה פעמים בשבוע לריצה במטרה ברורה: להתחיל ולסיים לפחות פעם אחת בחייהם מרתון אמיתי.

ג’י איי ג’ו להמונים: עופו על TRX – אבל בזהירות

מה הופך שתי רצועות להתמכרות אמיתית שגורמת לאנשים להיתלות בחדרי הכושר ובפארקים מידיהם ורגליהם? רגע לפני שגם אתם נופלים ל-TRX, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון

יגעת ואכלת: מה לאכול אחרי אימון אינטנסיבי?

חזרתם מריצה טובה של שעה פלוס בחוץ או בחדר הכושר. עבדתם קשה. רצתם במהירות טובה, לא חסכתם מעצמכם שיפועים ולסיום קינחתם בעשרים דקות של תרגילי כוח וגמישות.

Follow by Email
Facebook