ריצות אקסטרים – אין טיפים. יש נקודות למחשבה

לרוץ מרתון זה שיא השיאים? הצחקתם עכשיו לא מעט אנשים, שבזמן שהתאמנתם כבר הספיקו להתמכר לאולטרה מרתון, איש הברזל ומרוצי אקסטרים נוספים. מצטרפים?

אילנה ברגר פורסם: 26.12.2016


סיימנו שנה של אימונים מפרכים ומקצועיים כדי להשלים את האתגר הגדול של חיינו – ריצת מרתון. שרדנו 42.2 ק”מ, חצינו את קו הסיום על הרגליים, לקח לנו זמן להתאושש וכל זה בזמן שמשביתי שמחות דאגו להסביר לנו, עוד לפני שהתחלנו אגב – שמרתון זה בעצם פאסה.
 

כל מי שעוסק במרוצי אקסטרים יאשר לכם דבר אחד – זה ממכר, והגבול בין מה שנחשב כבריא ללא בריא, או הגבול בין סתם מאתגר למסוכן כבר היטשטש מזמן ולכן רוב רצי המרתון עולים על המסלול המהיר הזה למירוצי האקסטרים הבאים. ענפי הריצה הללו הפכו לטרנד שקשה לעמוד בקצב שלו. הטריאתלון החליף זה מכבר את המרתון (זה פאסה כבר אמרנו? ) והאולטרה מרתון את הטריאתלון, ואז הגיע גם האולטרה טריאתלון ואחריו איש הברזל וכך הלאה.  

בניגוד לטיפים או להמלצות שאפשר לתת לכם לגבי המרוצים ה”רגילים” (נגיד ש”רגיל” לצורך הדיון זה ממרתון ומטה מבחינת הקושי), הרי שזה יהיה חסר אחראיות לחלק טיפים כי על דבר אחד כנראה אין ויכוח – מרוצי האסטרים לא נועדו לכל אחד. בואו נודה בזה. מי שבוחרים לעסוק במרוצי האקסטרים למיניהם (ועל חלק מהם נדבר עוד מעט), מזמן לא עושים זאת כדי להיות יותר בריאים או חטובים (כי רובם כבר כאלה), אלא מסיבות אחרות ואולי לא פחות חשובות.


מה למשל? 
בחינת הגבולות של עצמם, אופי תחרותי במיוחד, ולפעמים גם בריחה מהיום יום, וחשוב להבהיר שזו לאו דווקא בריחה במובן הרע או ממשהו רע, אלא בריחה למשהו טוב אפילו עוד יותר מבחינתם.אז אין טיפים, יש רק נקודות למחשבה, כי זה ממילא לא מתאים לכל אחד.

יש שיגידו שזה מסוכן ומיותר, ויש שיעידו שזה הדבר הטוב ביותר שקרה להם בחיים – וכולם צודקים באותה מידה.
אז הנה “הצצה” לכמה מרוצי אקסטרים שמשגעים את העולם:

פייקס פיק מרתון או תחרות העליות (Pikes Peek Ascent ) – ריצת מרתון או תחרות עליות (שני אירועים נפרדים באותו יום ובאותו מקום רק במסלול שונה במקצת).

תחרות הנערכת בקלורדו, ארה”ב. מרתון רגיל או מסלול “קצר” יותר ( 21 ק”מ – חצי מרתון) שכל כולו עליות במזג אוויר הפכפך, ללא חמצן (לעיתים רצים במקומות בגובה של יותר מ- 4,000 מטר).  

מרתון הג’ונגל (Jungle Marathon) – אם אתם חושבים שתוכלו לעמוד בארבעים מעלות חום ו- 99 אחוזי לחות, לחצות נהרות מלאי אנקונדות, דגי פירנייה ותנינים ולישון תחת עץ לקולות היאגוארים והקופים – המירוץ הזה תפור עליכם.

לבחירתכם המסלול המלא (254 ק”מ) או ה”קצר” של 127 ק”מ. אז אם יש לכם כסף להמר על חייכם, כזה שיספיק גם לטיסה עד לאמאזונס בברזיל וגם לדמי ההרשמה של 3,140 דולר – תתחילו להתאמן (ועל הדרך תיפרדו יפה מהמשפחה והחברים ליתר ביטחון…)  

מירוץ אנטרטיקה (( Antarctic 100 Km) – רוצים להתקרר אחרי הביקור שלכם בג’ונגלים של ברזיל? מרוץ האנטריקה הוא ללא ספק המירוץ ה” Cool” ביותר (תרתי משמע…) שתוכלו למצוא כיום. 100 ק”מ של שלג וקור קיצוני. לא בשביל כל אחד כבר אמרנו?  


ללא טיפה של הומור חשוב להדגיש: לצד אלפים שעברו את החוויות במרוצים הללו וחזרו הביתה מאושרים, יש גם מיעוט שלא חזרו או חזרו פצועים, או כאלה ששילמו את המחיר של האינטנסיביות כמה שנים לאחר מכן. זהו המיעוט, אבל גם הוא קיים וגם עליו צריך לחשוב.   בסופו של יום מדובר בעניין של אופי. כנסו פנימה לתוך עצמכם ורק שם ורק עם עצמכם תמצאו את התשובות. אם אין לכם תשובה ברורה – תשאירו את האקסטרים לאחרים. המשיכו לשחק אך ורק במגרש המתאים לכם, ותהיו לא פחות שלמים ומאושרים.

אין גלוטן יש הישגים?

מגמת ההימנעות מגלוטן ההולכת ומתרחבת הגיעה גם אל קהילת הספורטאים המקצועיים, הטוענים בתוקף לשיפור משמעותי בהישגיהם מאז החלו להימנע מהחלבון. אבל האם מדובר באמת מוחלטת? שורה תחתונה – חכו עם הפרידה הרשמית

ארוך ומשגע: מצטרפים לשיגעון המרתון

בזמן שרובנו עושים ספורט בעיקר כי אמרו לנו שזה בריא, או כדי להוריד כמה קילוגרמים, מסה ענקית של אנשים יוצאת כמה פעמים בשבוע לריצה במטרה ברורה: להתחיל ולסיים לפחות פעם אחת בחייהם מרתון אמיתי.

בגלל הרוח: למה לתרגל יוגה בהודו זה ה-דבר

אחרי זמן רב שעולמי בחדר הכושר היה צר כהליכון, אזרתי אומץ לבקש שיבנו לי תכנית אימון, ומאותו רגע חיי השתנו. התחלתי להרים משקולות. היופי בכושר, הוא שאפשר לראות וליהנות מהתקדמות תמידית, מה שהוסיף להתלהבות מהאפשרות לשדרג את עצמי שוב ושוב

Follow by Email
Facebook